Maandag 13 juli

Voor de Bevers was het al weer de laatste dag van het kamp. Vandaag verzamelden we op de boederderij Van Wezel waar we vanalles hebben geleerd over hoe het is om een boer te zijn. Als boer moet je namelijk sterk zijn, koeien kunnen melken, met een traktor kunnen rijden en natuurlijk de koeien eten kunnen geven. Dit hebben we in een spelvorm geoefend. Ook hebben we de kalfjes en koeien gezien, geaaid en echt eten gegeven. Daarna hebben we nog even gekeken hoe ze daar kaas maken en een zelf gemaakte eierkoek gegeten. Toen zijn we terug naar Scouting gelopen, met een tussenstop voor een ijsje. Terug bij het HK hebben we super mooie kaarten gemaakt voor Josef en Elisa en hebben we apenmaskers gemaakt voor de Bonte Avond. Toen was het al weer tijd voor het avondeten, FRIET! En als afsluiting hadden we een gezellige avond met de Pandits. Robie, Thuu, Pipa, Marie-Louise en Chikai hebben enorm genoten van alle dagen samen met de Bevers en wensen de Bevers (en natuurlijk de rest) een super gave en leuke vakantie toe!

Maandag Bevers 1 Maandag Bevers 2

De derde dag zijn de Welpenmeisjes begonnen met twee installaties, en we verwelkomen ons nieuwe lid en ons nieuwe staflid enthousiast. Hierna zijn de meiden oliebollen gaan bakken die we vervolgens met zijn allen lekker hebben gegeten. Als laatste zijn we gezamenlijk naar de stad gegaan waar we het suikerklontjes spel hebben gespeeld. De Welpenmeisjes zijn allemaal met veel leuke en interessante dingen teruggekomen.

Maandag Welpenmeisjes 2Maandag Welpenmeisjes 3Maandag Welpenmeisjes 4Maandag Welpenmeisjes 5

Vandaag was het tijd voor de Welpenjongens om een boottocht te maken! Vroeg in de ochtend stapten we op de boot richting Willemstad. Onderweg hadden we het erg naar ons zin door te spelen en te zonnen. We kwamen ook nog een sluis tegen. Helaas waren we net te laat en moesten we lang wachten voor we de sluis door mochten. Uiteindelijk kwamen we aan het einde van de middag aan in Willemstad. Hier hebben we lekker geluncht en wat gespeeld om daarna weer met de boot terug te gaan. In plaats van meteen terug te varen, maakten we nog een tussenstop om te zwemmen! De Welpen sprongen van de boot het erg koude water in. Het was echt een super dag!

Maandag Welpen 1Maandag Welpen 2

Maandag Welpen 2Maandag Welpen 4Maandag Welpen 5

Op de laatste avond van de activiteitenweek hebben de Pandits samen met de Bevers friet en hamburgers gegeten, gevolgd door een bonte avond met verklede stafleden en vrolijke liedjes. De Pandits hebben onder begeleiding van de Pivo-reisleiding van SBP Airlines een muzikale reis gemaakt, die de Pandits hebben geopend met het nummer "Reis mee!" van Kinderen voor Kinderen. We gingen op bezoek bij onze Tante in Marokko en reisden met Alle kleuren van de regenboog van K3 naar Mexico, waar de stafleden nog een lied over zongen. Tot slot reisden we weer terug naar ons huis in Holland, waar al enkele ouders de kinderen op stonden te wachten. Namens de stafleden en SBP Airlines wensen we alle leden van Scouting Baden-Powell een fijne zomervakantie toe, tot augustus!

Maandag Pandits 1Maandag Pandits 2Maandag Pandits 3

Vandaag hebben de Gidsen, Verkenners en Explorers een groot watergevecht gehouden. In de ochtend werden er een groot aantal bouwwerken gemaakt: torens met waterbakken en glijbanen, schuilplaatsen en tunnels. Zelfs een loopbrug was niet te gek. Er werden honderden waterballonnen gevuld, dus er ontstond ook een binnenzwembad in de WCs. Waterpistolen werden verzameld en angstvallig bewaakt door hun eigenaren. 's Middags ging het watergevecht van start. Na het startsein ontstond er een slagveld, waar je grootste vriend zomaar je vijand kon worden. Er werd hard gevochten en niemand hield het droog. De middag werd afgesloten met een grote buikschuifbaan waar afstands- en snelheidsrecords werden gezet én weer verbroken.