Informatie jeugdleden
Ben jij tussen de 5 en 17 jaar? En wil jij voortaan iedere zaterdag iets leuks gaan doen? Houd je van actieve spellen doen in het bos? Koken in de open lucht? Een speurtocht lopen? Van spelen met leeftijdsgenoten? Of stoer vuurtje stoken met je vrienden? Kamperen in een tent? Een toneelstuk opvoeren met leeftijdsgenoten? Word dan lid van Scouting! Op een standaard zaterdag kom je bij ons de volgende speltakken tegen:

222

Je mag vier keer gratis mee komen kijken voordat je besluit of je wel of niet lid wil worden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de contactpersonen van je speltak. Een keer mee draaien mag altijd, dus kom gerust! Voor informatie neem vrijblijvend contact met ons op via het secretariaat, e-mail:

Informatie stafleden
Of je vroeger nu wel of niet op Scouting hebt gezeten, als je het leuk vindt met kinderen om te gaan is Scouting misschien wel iets voor jou! Het maakt niet uit of je je met kinderen  / jeugdleden wil verdiepen in een super spannend themaverhaal of hen juist wil begeleiden in het zelf draaien van programma’s, of iets daar tussenin: Scouting heeft voor ieder wat wils!

Samen met je medeleiding maak je iedere week een leuk programma voor de kinderen, van een bosspel tot een toneelstuk of knutselwerk, van primitief koken tot een tocht. Een paar keer per jaar organiseer je een leuk weekend en in de zomervakantie gaan jullie een hele week op kamp. Een super leuke week weg met je groep, in tenten of een gebouw, allerlei gave en spannende activiteiten doen. Natuurlijk omlijst met een spannend themaverhaal!

Naast het organiseren voor leuke activiteiten voor de jeugdleden word je lid van een gezellige groep stafleden die ook samen regelmatig wat ondernemen. Je leert activiteiten organiseren, een groep kinderen / jeugdleden (bege)leiden, je aanpassen aan allerlei omstandigheden, weet hoe je eten kunt koken in de natuur en je leert ook veel over / van jezelf. Bovendien zijn er vele mogelijkheden om trainingen en cursussen te volgen. Daarnaast staat dit vrijwilligerswerk ook nog eens goed op je CV!

Lijkt het jou leuk een keer te komen proeven wat scouting nu eigenlijk is?
Voor informatie neem vrijblijvend contact met ons op via het secretariaat, e-mail: .