De Ouwe Koeien is een groep van jongens en meiden van 23 jaar en ouder. De groep bestaat onder andere uit (oud)stafleden.
Naast de onafhankelijke maandelijkse opkomsten leveren de Ouwe Koeien ondersteunende bijdragen aan activiteiten van de Scoutinggroep SBP. De Ouwe Koeien werken en denken graag mee aan groepsweekenden, reünies, groepsraden, feesten en zomerkampen.

Zaterdagavond

Een keer per maand komen de Ouwe Koeien bij elkaar. Soms voor een zaterdagavond, soms voor een heel weekeind. Deze bijeenkomsten vinden plaats op het HK, op een (Scouting)locatie ergens in Nederland en omstreken, of bij een van de Koeien thuis. Iedere opkomst zijn twee of drie Koeien verantwoordelijk voor het programma. In het programma proberen we een combinatie te maken van typisch Scoutingactiviteiten en andere dingen die we leuk vinden om te doen. Een dag stoken en pionieren, een avond wijnproeven, een quiz, een dropping, een Jaren 90 feest, een Scrapheap Challenge, een nacht vol poëzie, een dagje Amsterdam, het is allemaal mogelijk.

Weekeinden

Bijna de helft van de opkomsten van de Ouwe Koeien duren langer dan alleen de zaterdagavond. In deze weekeinden gaan we vaak zeilen, kanoën, kamperen, survivallen of ergens de lokale bevolking lastig vallen.

Zomerkampen

De Ouwe Koeien hebben als groep geen eigen zomerkamp. Wel gaan een aantal Koeien mee als (kook)staf op de kampen van de andere speltakken. Om ons seizoen af te sluiten maken we van onze laatste bijeenkomst altijd een extra feestelijk weekend.

Waar komen de Ouwe Koeien vandaan?

De Ouwe Koeien zijn ontstaan uit een oude Pivo-groep. Toen de gemiddelde leeftijd van de Pivo’s te hoog werd hebben de mensen die op dat moment ouder waren dan 23 zich afgesplitst onder de naam VVS De Ouwe Koeien. Veel Koeien wonen niet (meer) in Roosendaal, maar zijn door werk of studie verhuisd door heel Nederland.
De Koeien hebben een eigen T-shirt met logo en een eigen das.

Praktische informatie

De Ouwe Koeien draaien eenmaal per maand op wisselende locaties in Nederland en omstreken. De opkomsten op zaterdag beginnen om 20:00 uur, de weekenden beginnen meestal op vrijdagavond. De informatie over de bijeenkomsten wordt doorgegeven via e-mail.

Waar kun je terecht met verdere vragen?

E-mailadres van de contactpersoon van De Ouwe Koeien:

Of neem vrijblijvend contact met ons op via het groepssecretariaat, e-mail: