De Pinkenstam is een groep jongens en meiden van 21 jaar en ouder. Om de week komen we op zaterdagaLogovond van 19:30 tot 23:00 samen om verschillende scoutingactiviteiten te ondernemen. Deze activiteiten gaan vaak gepaard met veel gezelligheid. De meesten van ons zitten al sinds jongs af aan op Scouting en zaterdag overdag zijn we allemaal staflid bij de andere speltakken. We zetten ons dus vol enthousiasme in voor onze groep!

Wat doen de Pinken?

Binnen Scouting Nederland bestaan er acht activiteitengebieden: uitdagende scoutingtechnieken, buitenleven, expressie, sport & spel, identiteit, samenleving, internationaal en veilig & gezond. Deze activiteitengebieden zijn de basis van onze programma's. Daarnaast is er genoeg ruimte om andere activiteiten te doen die je heel graag wil doen, maar toch nog nooit hebt gedaan, of een activiteit die jij super leuk vindt en met de groep wil delen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het pionieren van een verwarmd zwembad, in één weekend alle provincies van Nederland langsgaan of piñata's knutselen en vullen met zelfgemaakt snoep. We zijn te herkennen aan onze felroze trui en op de onderstaande foto's zie je ook onze mascotte!

Zomerkamp

Zoals al benoemd, zijn de Pinken staflid bij andere speltakken, daarmee gaan ze de eerste week van de schoolvakantie op zomerkamp. Omdat wij het ook leuk vinden om samen op zomerkamp te gaan, gaan we vaak de tweede week van de schoolvakantie een aantal dagen samen weg. Tijdens zo’n zomerkamp gaan we bijvoorbeeld naar Maastricht of het Zwarte Woud.

UitzichtWoudIMG 20220604 221143

Belangrijke informatie

• De Pinken draaien om de week op zaterdagavond van 19.30 tot 23.00 uur op het H.K. aan de Kalverstraat 1 te Roosendaal
  • De contributie bedraagt per jaar € 75,-.

Indien je nog vragen hebt, kun je contact opnemen via: